İş Etiği Kuralları



Dürüstlük
Tüm iş süreçlerimizde ve ilişkilerimizde doğruluk ve dürüstlük, öncelikli değerlerimizdir. Çalışanlarımızla ve tüm paydaşlarımızla ilişkilerimizde bu ilkeler doğrultusunda hareket ederiz.

Gizlilik
Gizli ve özel bilgiler; Dedica’ya ait, rekabet açısından dezavantaj yaratabilecek bilgileri, ticari sırları, henüz kamuya açıklanmamış mali ve diğer verileri, personel özlük bilgilerini ve üçüncü şahıslarla yapılan gizlilik anlaşmaları kapsamındaki tüm verileri içerir. Dedica çalışanları olarak, müşterilerimizin, çalışanlarımızın ve birlikte çalıştığımız tüm kişi ve kuruluşların gizliliğine ve özel bilgilerinin korunmasına özen gösteririz. Grup şirketlerine ait faaliyetlerle ilgili gizli bilgileri de koruruz.

Çıkar Çatışması
Dedica çalışanları olarak, çıkar çatışmasından uzak durmayı hedefleriz. Mevcut görevimizi kullanarak; şahsen, ailemiz ya da yakınlarımız aracılığıyla iş ilişkisi içinde bulunduğumuz kişi veya kuruluşlardan kişisel çıkar sağlamayız. Dedica dışında ek bir finansal kazanç sağlayacak iş faaliyetinde bulunmayız. Potansiyel çıkar çatışması durumunda, ilgili tarafların çıkarlarını yasal ve etik yollarla güvence altına alabilecek yöntemleri uygularız. Tereddüt yaşadığımız durumlarda yöneticimize, İnsan Kaynakları Departmanına veya Etik Kurul’a danışırız.

Sorumluluklarımız
Yasal sorumluluklarımızın yanı sıra; müşterilerimize, çalışanlarımıza, hissedarlarımıza, tedarikçilerimize, iş ortaklarımıza, rakiplerimize, topluma, insanlığa ve Dedica adına aşağıda belirtilen sorumluluklarımızı da yerine getirmeye özen gösteririz.

Yasal Sorumluluklarımız
Yurtiçi ve yurtdışındaki tüm faaliyet ve işlemlerimizi T.C. yasaları ve uluslararası hukuk çerçevesinde yürütür, yasal düzenleyici kurum ve kuruluşlara doğru, eksiksiz ve anlaşılır bilgileri zamanında sunarız. Faaliyetlerimizi sürdürürken, tüm kamu kurum ve kuruluşları, idari yapılar, sivil toplum kuruluşları ve siyasi partiler karşısında herhangi bir menfaat beklentisi olmaksızın eşit mesafede durur ve bu sorumluluk bilinciyle yükümlülüklerimizi yerine getiririz.

Müşterilerimize Karşı Sorumluluklarımız
Müşteri memnuniyetini ön planda tutar, müşterilerimizin ihtiyaç ve taleplerine en kısa sürede ve en doğru şekilde yanıt veren proaktif bir anlayışla hareket ederiz. Hizmetlerimizi, zamanında ve taahhüt ettiğimiz koşullarda sunar; müşterilerimize saygı, onur, adalet, eşitlik ve nezaket çerçevesinde yaklaşırız.

Çalışanlara Karşı Sorumluluklarımız
Çalışanların tüm özlük haklarının eksiksiz ve doğru biçimde kullanılmasını sağlarız. Çalışanlara dürüst ve adil yaklaşır; ayrımcılıktan uzak, güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı sunarız. Çalışanlarımızın bireysel gelişimlerini destekler, sosyal sorumluluk bilinciyle toplumsal faaliyetlere gönüllü katılımlarını teşvik ederiz. İş ve özel yaşam dengesi konusunda hassasiyet gösteririz.

Rakiplerimize Karşı Sorumluluklarımız
Rekabeti sadece yasal ve etik zeminde yürütür, haksız rekabetten kaçınırız. Toplumda hedeflenen adil rekabet ortamının sağlanmasına yönelik girişimleri destekleriz.

Topluma ve İnsanlığa Karşı Sorumluluklarımız
Demokrasi, insan hakları ve çevreyi koruma; eğitim, yardım faaliyetleri ve yolsuzlukla mücadele konuları bizim için önemlidir. İyi bir vatandaş olma bilinciyle toplumsal konularda duyarlı ve öncü davranır; sivil toplum kuruluşları ve kamu yararına faaliyetlerde etkin şekilde rol alırız. Türkiye’nin ve uluslararası projeler yürüttüğümüz ülkelerin kültür ve geleneklerine saygı duyarız. Rüşvet veya amacını aşan hediyeler gibi uygunsuz kazançları vermez ve kabul etmeyiz.